korzystanie z najnowszych wersji oprogramowania, aktualizowanych na bieżąco: dotyczy szczególnie przeglądarki internetowej, z poziomu której logujemy się do stron internetowych, poczty email, stron bankowości elektronicznej
antywirus z aktualnymi sygnaturami, działający w tle na każdym z urządzeń podłączonych do Internetu (nie tylko komputer/laptop, ale również smartfon itd.)
zwracanie uwagi na adresy internetowe, czy są oryginalne (pisownia), czy połączenia na stronach gdzie podajemy poufne dane (np. logowanie) są szyfrowane (https w adresie, symbol kłódki oraz autentyczny właściciel, na którego wystawiono certyfikat)
stosowanie skomplikowanych, długich haseł, różnych do każdej ze stron (a nie takich samych!)
nieudostępnianie własnego komputera/smartfonu innym osobom (domownicy ew. powinni mieć swój oddzielny profil/konto logowania), szczególnie jeśli wykorzystujemy go do płatności mobilnych
traktowanie danych dot. transakcji/urządzeń/nośników płatniczych (np. odpowiednio wydruki wyciągów/smarfon z aktywnym NFC/karta bankomatowa z kodem CVV)
z należytą rozwagą, nieudostępnianie tych informacji nikomu - są one naszą prywatną własnością!
jeżeli do autoryzacji operacji w serwisie internetowym używasz kodów SMS, zawsze dokładnie czytaj treść wiadomości, czy faktycznie jest powiązana z wykonywaną przez Ciebie operacja. Zwróć szczególną uwagę na numer rachunku i kwotę operacji.
pracownik Banku Spółdzielczego w Koronowie podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie prosi Cię o podanie pełnego hasła do serwisu internetowego - hasła powiązanego z Twoim identyfikatorem itd. Chroń dane logowania włącznie z identyfikatorem! Wyjątkiem jest tzw. "hasło do kontaktu", które nadajesz w bankowości internetowej, celem kontaktu telefonicznego.
Polub naszą stronę!
Z jakich usług najczęściej korzystasz w naszym Banku?
Dziękujemy za oddanie głosuJuż głosowałeśZaznacz odpowiedź